A világkereskedelem és a turizmus folyamatos bővülése, valamint a terrorfenyegetettség hatására előtérbe kerülő biztonsági követelmények növekvő feladatok elé állítják a vámszerveket, amelyek erőforrásai nem növekszenek hasonló ütemben, és különösen emberi erőforrásai korlátozottak. A megoldást a digitalizáció jelenti.
A fejlesztés három lépcsőfoka után Korea 2005-ben bevezette teljesen elektronikus vámkezelési rendszerét, az UNI-PASS-t. 2011 óta fejlesztés alatt áll az UNI-PASS negyedik generációja, amely lehetővé teszi a mobilitás koncepciójához való alkalmazkodást, és a ’Smart’ Vámkezelési Rendszer bevezetését. Az UNI-PASS az integrált portál és az egyablakos rendszer alkalmazásával lehetővé teszi a ’one-stop’ papírmentes szolgáltatást. A web-alapú portál a hét hét napján 0-tól 24 óráig üzemel, így megengedi a kereskedőknek, hogy a vámformalitásaikat bármikor, bárhonnan intézhessék. Minden díj, adó és illeték befizethető biztonságosan online, bármely időpontban.
A rendszer lehetővé teszi a küldemények státuszának valós idejű lekérdezését a vállalatok számára. A kétpályás ellenőrzés elősegíti a kereskedelem akadálymentes lebonyolítását, mivel automatikus vámkezelést és egyéb kedvezményeket nyújt az alacsony kockázati kategóriába sorolt vállalatok, például az AEO-k (Engedélyezett Gazdálkodók) számára.
Chung Il-sok, a KCS (koreai vámszolgálat) informatika és nemzetközi kapcsolatok irodájának igazgatója 2011-ben, a Korea IT Times-nak adott interjújában elmondta, hogy az UNI-PASS bevezetésével az export vámkezeléshez szükséges idő exportban egy napról 2 percre csökkent, míg importban a korábbi 2 napnyi időtartamról másfél órára rövidült.
A Világbank megítélése szerint az UNI-PASS hatékony működésének köszönhetően 2009-ben Korea első helyen állt az export és import vámkezelés versenyképességében. A Világbank 2010-es Doing Business jelentése megállapította, hogy Korea évente 2 milliárd USD-t takarít meg az egyablakos vámkezelési rendszerének köszönhetően.
2005 és 2010 között a Koreai Vámszolgálat 62 millió USD értékben exportálta elektronikus vámkezelési rendszerét Kazahsztánba, Kirgíziába, a Dominikai Köztársaságba, Mongóliába, Guatemalába és Equadorba. 2011-ben Korea Nepállal és Tanzániával kötött szerződést a vámadminisztráció modernizálását szolgáló rendszer kidolgozására. Ez év második felében tervezik Equadorral a második fázis, az egyablakos rendszer kidolgozására szóló szerződés aláírását.
Chung Il-sok hangsúlyozta, hogy az elektronikus vámkezelési rendszer exportja nem egyszerűen egy információtechnológiai megoldás transzferje. Annak érdekében, hogy javítsák azon országok vámkezelési környezetét, amelyek bevezetik az elektronikus rendszert az UNI-PASS kiépítésével és működtetésével, a vámkezeléshez kapcsolódó törvények és szabályozási környezet stratégiai fejlesztése szükséges, hogy az lépést tartson az informatikai lehetőségekkel. Az UNI-PASS sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy az nem csupán a meglévő adminisztratív folyamatok komputerizációját és automatizációját testesíti meg, hanem totális megoldást képvisel, amely magában foglalja a vámadminisztrációs folyamatok KCS által motivált digitalizációját és innovációját.